diesel

Czy 15-latek, który na pożyczonej od mamy maszynie uszył swoje pierwsze i niezbyt udane spodnie przypuszczał, że po kilkunastu latach stworzy modowe imperium? Możemy się tylko tego domyślać, ale śledząc kolejne kroki w karierze Renzo Rosso, jego ambicje i pomysły, można przypuszczać, że już wtedy wiedział, że los na pewno się do niego uśmiechnie.

Początki

Renzo Rosso, założyciel marki Diesel, był synem rolnika spod Padwy. Swoją przygodę z szyciem, która trwa po dziś dzień, rozpoczął od pożyczenia od swojej mamy maszyny do szycia. Podobno pierwsze spodnie, jakie uszył, nie były zbyt udane, bowiem zapomniał o doszyciu kawałka materiału za suwakiem – zawsze, gdy je zakładał, obawiał się nieszczęśliwego wypadku. Kolejne pary spodni były już na tyle dobre, że nosił je nie tylko sam Rosso, ale także jego znajomi.

Rosso wiedział, że swoje życie chce związać z branżą modową. By iść w tym kierunku, zapisał się do szkoły wyższej w Padwie, która zajmowała się produkcją tekstyliów przemysłowych. Po ukończeniu szkoły w 1976 roku projektant podjął się pracy w firmie Moltex, której jedynym właścicielem był Adriano Goldschmied. Od tego momentu w głowie Rosso zaświtała myśl, by stworzyć własną markę. Pierwszym krokiem było wykupienie 40% udziałów w firmie, w której pracował (pożyczkę na ten cel zaciągnął u ojca). Kilka lat później, bo w roku 1985, firma była już całkowicie jego. Jak tłumaczył swoje działania? Stwierdził, że marketingu uczył się do Amerykanów, systemów zarządzania od Niemców, natomiast kreatywności od Włochów.

Diesel – podbój rynku modowego

Tak właśnie powstała marka Diesel, której nazwa pochodzi od samochodów, ekonomicznych diesli, które w tamtym czasie były obiektem pożądania. Od początku powstania marka działała niekonwencjonalnie. Już w 1979 roku na rynku pojawiły się Diesel. Spodnie były dobrze skrojone, z łatami, grubymi przeszyciami i przetarciami – spodnie w momencie zakupu wyglądały jak znoszone! Ten trend przyjął się bardzo szybko. W końcu lata 80. to czas buntu. Sfatygowaną, pełną obdarć i przetarć odzież nosiły gwiazdy Hollywood, rockowi wokaliści, ale też zbuntowana europejska młodzież.

Kolejna ważna data w historii marki Diesel to rok 1995. To wtedy w sieci pojawił się jeden z pierwszych znaczących w branży modowej sklep internetowy. Prowadził sprzedaż detaliczną i na stronie umieszczał zdjęcia z każdej kolekcji. Diesel pokazał, że marki premium mogą być dostępne dla każdego.

Rok po tym wydarzeniu Diesel otworzył duże sklepy firmowe w takich miastach jak Nowy Jork, San Francisco, Rzym czy Londyn. W tym samym momencie otwierane były mniejsze sklepy z odzieżą, a odzież marki Diesel: spodnie, koszulki i inne elementy garderoby zaczęły trafiać do sklepów sprzedających odzież różnych marek.

Diesel w liczbach

Diesel spodnie, oczywiście jeansowe, są produkowane jedynie we Włoszech. Główna siedziba firmy znajduje się w Breganze, ale od 2005 roku marka dorobiła się 12 międzynarodowych filii. W roku 2008 marka posiadała 270 sklepów (w tym 100 należało do franczyzobiorców). Do 2010 roku liczba sklepów wzrosła do 400. 2 lata później Renzo Rosso znalazł się na liście miliarderów magazynu Forbes.

Diesel należy do światowych marek premium, a założyciel, mimo ogromnego majątku, nie osiada na laurach. Z roku na rok nie tylko poszerza swoją odzieżową ofertę, ale także wchodzi z impetem na inne rynki. Przykładem może być marka Diesel Living, która oferuje elementy wyposażenia wnętrz: lampy, meble, tkaniny. To pokazuje, że marka Diesel pewnie nie raz nas jeszcze zaskoczy.

Diesel w Ubierzsie.com

Takie marki premium jak Diesel bardzo chętnie są noszone także przez Polaków. W outlecie internetowym Ubierzsie.com można zamówić tę markową odzież w outletowych cenach. Diesel spodnie, koszulki polo czy T-shirty – wszystko to dostępne jest na wyciągnięcie ręki!